A játékipar egyik legmegbízhatóbb piacelemző cégének, a NewZoo-nak legújabb jelentése fontos figyelmeztetést tartalmaz a fejlesztők számára. Különös hangsúlyt fektettek a korai hozzáférésű játékokra, amelyek egyre népszerűbb modellként szolgálnak a fejlesztés finanszírozására és a közösségi visszajelzések gyűjtésére. Azonban a NewZoo elemzése szerint rendkívül kockázatossá válhat a projekt, ha egy játék túl hosszú ideig, konkrétan 9 hónapnál tovább marad ebben a fázisban. Ez a kritikus időszak jelzi azt a határt, amikor a kezdeti lelkesedés alábbhagyhat, és a játékosok elveszíthetik érdeklődésüket a még nem teljesen kész termék iránt.
A túl hosszú korai hozzáférés számos negatív következménnyel járhat, mint például a játékosbázis elvándorlása, a közösségi bizalom elvesztése és a fejlesztői reputáció romlása. A folyamatos, de lassú frissítések csalódást kelthetnek, és a beígért funkciók késése végül teljesen elriaszthatja a potenciális vásárlókat. Egy jól menedzselt korai hozzáférésű projektnek világos ütemtervvel és átlátható kommunikációval kell rendelkeznie a teljes megjelenésig, elkerülve a 'fejlesztői pokol' csapdáját. Ezért kulcsfontosságú, hogy a fejlesztők pontosan felmérjék, mennyi időre van szükségük a játék befejezéséhez, és ne hagyják, hogy a projekt indokolatlanul elhúzódjon a 9 hónapos kritikus időszakon túl.