Gyakran felmerül a kérdés, vajon a pilóták képesek-e üzemanyagot spórolni, sőt, akár siklórepülésben leszállni egy repülőgéppel a mindennapokban. A pilóták üzemanyag-spórolásáról és siklórepülésről szóló teljes cikk a Liked.hu-n olvasható. Bár a filmekben és a köztudatban izgalmasan hangzik a motorok nélküli landolás, a valóság ennél sokkal összetettebb és szigorúbb biztonsági protokollokhoz kötött. A modern repülőgépek tervezésekor kiemelt szempont a hatékonyság, de az üzemanyag-fogyasztás minimalizálása sosem mehet a biztonság rovására. Fontos megérteni, hogy a repülés alapvető fizikai elvei lehetővé teszik a siklást, azonban a szabályozott légtérben és a kereskedelmi repülésben ennek komoly korlátai vannak.
Technikailag minden repülőgép képes a siklásra egy bizonyos mértékig, még ha a hajtóművek leállnának is, de ez korántsem jelenti azt, hogy ez a leszállás bevett gyakorlat lenne. A pilóták természetesen optimalizálják a repülési profilokat az üzemanyag-hatékonyság érdekében, például a magasság, sebesség és a légáramlatok kihasználásával. Ez azonban nagymértékben eltér a kontrollálatlan siklórepüléstől, és sosem egyenlő a motorok teljes leállításával a landolás előtt. A valódi siklórepülést igénylő vészhelyzetek rendkívül ritkák, és a pilóták erre specifikus, szigorú képzést kapnak, hogy ilyen esetben is biztonságosan tudjanak eljárni.