A 2K elnöke, David Imailer valóban megerősítette, hogy a Cloud Chamber fejlesztőstúdió csapatának jelentős részét elbocsátják, miután a BioShock 4 fejlesztése során komoly problémák merültek fel. Ez a döntés Rod Fergusson, a játékiparban elismert veterán érkezéséhez köthető, aki a projekt élére állva azonnal átfogó átszervezésbe kezdett. A stúdió méretének csökkentése, amely a csapat egyharmadát érinti, a problémás BioShock 4 bizonyos aspektusainak teljes átdolgozását célozza. Ez a reorganizáció elengedhetetlennek tűnik a játék jövőbeni sikeréhez és a franchise hírnevének megőrzéséhez.
Ez a drasztikus lépés arra utal, hogy a BioShock franchise következő része jelentős nehézségekkel küzd a fejlesztés során, és a kiadó radikális változásokat tart szükségesnek. Rod Fergusson, aki korábban a Gears of War sorozat sikeres befejezésében is kulcsszerepet játszott, feltehetően a minőségbiztosítást és a projektmenedzsmentet igyekszik szigorítani. A rajongók hosszú évek óta várják a BioShock 4-et, és a mostani leépítések sajnos tovább növelhetik a bizonytalanságot a játék megjelenési dátuma és végleges minősége körül. Remélhetőleg ez a fájdalmas átszervezés végül egy olyan, méltó BioShock élményt eredményez, amely megfelel a franchise magas elvárásainak és a játékosok várakozásainak.