Iparági elemzők egybehangzó véleménye szerint az Electronic Arts közelmúltbeli felvásárlása jelentős változásokat hozhat a kiadó portfóliójában. Az új tulajdonosok, akikről egyelőre keveset tudunk, a jelek szerint semmit sem bíznak a véletlenre, amikor a profitmaximalizálásról van szó. A szakértők szerint a jövőben akár meg is duplázódhat a live service, azaz élő szolgáltatású címek mennyisége a kiadó kínálatában. Ez a stratégia nemcsak a friss, új játékokra vonatkozik majd, hanem a már meglévő, nagy IP-k is még hangsúlyosabb szerepet kaphatnak ebben az üzleti modellben. A játékosok tehát egy valóságos live service „dömpingre” számíthatnak, ahol a folyamatos tartalom és monetizáció áll a középpontban.
Ez a várható stratégiai váltás alapjaiban változtathatja meg az EA játékélményét a következő években. Míg egyesek a folyamatosan frissülő tartalmakat és a hosszú távú elköteleződést üdvözlik, mások aggódhatnak a potenciális monetizációs agresszivitás és a játékok „szolgáltatássá” válása miatt. A fejlesztőcsapatoknak is új kihívásokkal kell majd szembenézniük, hiszen a hagyományos, egyszeri megjelenésű játékok helyett a folyamatos frissítésekre és közösségi interakcióra épülő modelleket kell megvalósítaniuk. Az iparági trendek is ebbe az irányba mutatnak, ahol a kiadók egyre inkább a hosszú távú bevételi forrásokat keresik, gyakran mikrotranzakciók és szezonális tartalmak révén. Érdekes lesz látni, hogyan reagálnak majd a játékosok erre az új korszakra, és milyen minőségi sztenderdeket tud majd tartani az EA a megnövekedett live service portfóliója mellett.