A zenei világ és a videójáték-rajongók körében is meglepetést és némi felháborodást váltott ki, hogy a kritikusok által is dicsért Clair Obscur: Expedition 33 nem kapott Grammy-jelölést. Pedig sokan úgy vélik, hogy a játék soundtrackje az egyik legkiemelkedőbb zenei alkotás az utóbbi időben, amely messze felülmúlja számos más, jelölt címet. A játék epikus hangzása, mely mélyen beleivódik a játékélménybe, önmagában is műalkotásként funkcionál, érdemelve a legmagasabb szintű zenei elismerést. Érthetetlen, hogy a Grammy-díj bizottsága miért hagyta figyelmen kívül ezt a kivételes munkát, amely innovatív és érzelmes dallamaival magával ragadja a játékosokat.
Ehelyett a jelöltek között olyan címek szerepelnek, mint a Star Wars Outlaws és a Helldivers 2, melyek szintén kiváló zenei aláfestéssel büszkélkedhetnek, de a Clair Obscur: Expedition 33 hiánya mégis furcsa. Bár a Star Wars univerzum és a Helldivers akciójátékok zenéje is magas színvonalú és dicséretre méltó, sokak szerint a Clair Obscur egyedi hangzása és mélysége egyszerűen más kategóriát képvisel. Ez a döntés komoly kérdéseket vet fel a Grammy-díj odaítélésének transzparenciájával és a videójátékok zenei elismerésének mechanizmusával kapcsolatban. A távolmaradás nem csupán a játék alkotóinak jelent csalódást, hanem rávilágít arra is, hogy a videójáték-zene még mindig küzd az igazi, mainstream zenei elismerésért a legnagyobb díjátadókon.

2 héttel ezelőtt
16

Angol (US) ·
Magyar (HU) ·