Egy korábbi Rockstar Games fejlesztő a közelmúltban meglepő álláspontot osztott meg a GTA VI teljesítményével kapcsolatban, ami azonnal vitát robbantott ki a játékosok körében. Véleménye szerint a 30 képkocka/másodperc (FPS) képfrissítési sebesség valójában előnyösebb lenne a játék számára, mint a sokak által vágyott 60 FPS. Az indoklás szerint ez a kompromisszum lehetővé tenné, hogy a játék motorja kétszer annyi poligont rendereljen, ami drámaian növelné a vizuális hűséget és a részletgazdagságot. A Grand Theft Auto sorozat mindig is híres volt a részletes és lenyűgöző nyílt világáról, így a grafikai minőség prioritása érthető lehet egy ilyen volumenű cím esetében.
Ez a megközelítés rávilágít a modern videojáték-fejlesztés egyik legégetőbb dilemmájára: a látványvilág és a teljesítmény közötti ideális egyensúlyra. Míg sok játékos a simább, 60 FPS-es élményt preferálja, a fejlesztők gyakran kénytelenek kompromisszumokat kötni a grafikai részletesség javára, különösen konzolokon. Egy olyan monumentális cím, mint a GTA VI esetében, ahol a bejárható világ mérete és komplexitása kiemelkedő, a látványelemek valóban kulcsfontosságúak lehetnek a teljes immerzió és a játékosélmény szempontjából. A fejlesztő érvelése tehát azt sugallja, hogy a Rockstar Games a maximális vizuális élményre fókuszálhat, még akkor is, ha ez a képfrissítési sebesség rovására megy, ezzel garantálva, hogy a GTA 6 a generáció egyik legszebb alkotása legyen.