Mire elég közel tíz évnyi fejlesztés egy videójáték esetében? A Lost Soul Aside, amely hosszú hónapok csúszásával érkezett, rendkívül magasra tette a lécet a rajongók és a szakma előtt egyaránt. Egy ilyen hosszú fejlesztési ciklus általában alapos csiszolást, innovatív megoldásokat és egy rendkívül kiforrott végterméket ígér. Kezdetben úgy tűnt, hogy a vizuális orgia és a látványos harcrendszer abszolút igazolja a ráfordított időt és energiát, valóban egy új generációs akció-RPG születését sejtette.
Azonban a kezdeti lelkesedés után hamar kiderült, hogy a végeredmény sajnos közel sem olyan egységes, mint azt a fejlesztési idő sugallta. A Lost Soul Aside demonstrálja, hogy puszta technikai tudás és lenyűgöző grafika önmagában nem elegendő egy emlékezetes játékélményhez, ha hiányzik az egyértelmű és koherens koncepció. Bár a harcrendszer élvezetes elemeket tartalmaz, a történetvezetés és a játékmenet struktúrája sokszor céltalanul bolyong, ami aláássa a játék potenciálját. Végül is, a közel tíz évnyi munka ellenére a Lost Soul Aside egy felemás alkotás lett, amely a briliáns pillanatok mellett sajnos a kihagyott ziccerekről is tanúskodik.