A gaming közösség nemrégiben értesült a Game Pass Ultimate szolgáltatás brutális áremelkedéséről, ami sokaknál felháborodást váltott ki. Ezzel párhuzamosan azonban egy friss Bloomberg jelentés rávilágított a Microsoft egy korábbi, stratégiai döntésének következményeire, mely némileg árnyalja a helyzetet. A lap információi szerint a redmondi óriás körülbelül 300 millió dollárnyi potenciális bevételről mondott le azzal, hogy a rendkívül népszerű Call of Duty sorozat bekerült az előfizetéses szolgáltatásba. Ez az összeg a játék várható eladásából származott volna, ha a Call of Duty továbbra is kizárólagosan teljes áron, különálló termékként lett volna megvásárolható a megjelenéskor.
Ez a jelentős anyagi "áldozat" a Microsoft azon stratégiájának része, mely a Game Pass előfizetők számának drasztikus növelésére és a szolgáltatás értékének maximalizálására irányul. Az Activision Blizzard felvásárlásával, amely több milliárd dolláros üzlet volt, a Microsoft célja egyértelműen a saját ökoszisztémájának erősítése és a piacvezető szerep megszerzése a gaming előfizetéses modellek terén. Bár a 300 millió dolláros elmaradt bevétel rövid távon fájdalmas lehet, a vállalat hosszú távon reménykedik abban, hogy a Call of Duty vonzereje új felhasználók százezreit hozza el a Game Passhez, akik aztán más játékokra és szolgáltatásokra is előfizetnek. Így a kezdeti "bukás" valójában egy befektetés lehet a jövőbe, ami a Game Pass platformot még vonzóbbá és elengedhetetlenné teszi a játékosok számára világszerte.