Randy Pitchford, a Gearbox Software vezérigazgatója nemrégiben védelmébe vette a készülő Borderlands 4 PC-s optimalizációját, miután számos kritika érte a játék gyenge teljesítménye miatt. A játékosok világszerte arról számolnak be, hogy a várva várt lövölde még a legerősebb hardvereken is akadozik, alacsony képkocka-sebességgel és instabil működéssel küzd. Ez a helyzet komoly aggodalmat kelt a PC-s közösségben, hiszen egy modern AAA játéktól alapvető elvárás a stabil és élvezhető teljesítmény a megjelenéskor. A felháborodás egyre nő, ahogy a rajongók a hibák javítását követelik, mielőtt a játék szélesebb körben elérhetővé válna.
Pitchford azonban kitart amellett, hogy a Borderlands 4 kellően 'jól optimalizált', és a játékosoknak nem szabad irreális, hihetetlen képkocka-sebességet elvárniuk. Ez a kijelentés további vitákat gerjesztett, hiszen a 'jól optimalizált' fogalma rendkívül szubjektív lehet a fejlesztők és a játékosok szemszögéből. Míg a stúdió elégedett lehet a belső tesztek eredményeivel, a felhasználók egy gördülékeny, vizuálisan lenyűgöző élményt várnak el, amely kihasználja a PC-s platform adta lehetőségeket. Az ilyen nyilatkozatok gyakran aláássák a játékosok bizalmát, és felvetik a kérdést, vajon a fejlesztők valóban odafigyelnek-e a közösség visszajelzéseire a játék megjelenése előtt.