A játékiparban tapasztalható nehézségek sajnos az Avalanche Studiost sem kímélik, miután a Microsoft leállította a "Contraband" fejlesztését. Ez a döntés közvetlen hatással volt a neves stúdió működésére, amely kénytelen volt bezárni brit leányvállalatát. Az átszervezések nem állnak meg itt, hiszen a svédországi központjukban is jelentős munkaerő-átcsoportosításokra és leépítésekre került sor. Ez a lépés komoly kihívás elé állítja a "Just Cause" és "Mad Max" játékok fejlesztőjét, miközben a globális játékfejlesztői szektorban is egyre több hasonló hír lát napvilágot.
Hasonlóan nehéz helyzetbe került a Funcom is, a régóta várt "Dune: Awakening" című játék fejlesztője, amely szintén jelentős munkaerő-átszervezésekkel néz szembe. Ezek a leépítések rávilágítanak a modern játékipar sebezhetőségére, ahol a nagy költségvetésű projektek és a gyorsan változó piaci igények komoly nyomást gyakorolnak a stúdiókra. Az iparági elemzők szerint a jelenlegi hullám mögött részben a pandémia alatti túlzott növekedés és a gazdasági bizonytalanság áll. A fejlesztők és a játékosok egyaránt aggódva figyelik az eseményeket, hiszen ezek a döntések hosszú távon befolyásolhatják a jövőbeni játékok minőségét és a kreatív iparág stabilitását.