A Giant Squid, az ABZU és The Pathless játékok elismert fejlesztője, ismét egy különleges alkotással rukkolt elő, a Sword of the Sea címmel. Ez az új kaland egyszerre idézi meg az előző sikeres címeik meditatív hangulatát és a hasonló, ikonikus homokdűnés utazások élményét, de mindezt egy friss, egyedi köntösben tálalja. A játék alapkoncepciója már önmagában is lenyűgöző: egy titokzatos sivatagi világot kell bejárnunk, melyet egy ősi, elfeledett hatalom segítségével tengerré változtatunk. Ez a transzformáció nem csupán vizuális elem, hanem a játékmenet központi mechanikája is, ami teljesen új dimenziót nyit meg a felfedezés és a navigáció előtt.
A forró, csontszáraz sivatagi tájból a hullámzó tengerbe való átmenet nemcsak metaforikusan, de játékélmény szempontjából is rendkívül vonzó. A Sword of the Sea egyedülálló vizuális stílusával és magával ragadó zenei aláfestésével egy olyan atmoszférát teremt, amely garantáltan elrepíti a játékosokat a mindennapokból. Ez a teszt során különösen érezhető volt, hiszen a játék nem csak szórakoztat, hanem gondolkodásra is késztet, miközben a főhős, a Wraith, rejtélyes küldetését követjük. Vajon sikerül-e a Giant Squidnek az ABZU és a The Pathless után ismét egy olyan felejthetetlen kalandot letennie az asztalra, amely hosszú távon is megmarad az emlékezetünkben, és tényleg új szintre emeli a műfajt?