A várva várt Tales of the Shire: A Lord of the Rings Game ma debütál, mint egy hangulatos, hobbitok mindennapjait bemutató életszimulátor. Ez a különleges alkotás a Gyűrűk Ura univerzumának békésebb oldalát ígéri, ahol a játékosok a Megyében élhetik át a vidéki hobbit életet. Azonban a megjelenés előtt aggasztó hírek láttak napvilágot a fejlesztési folyamatról, amelyek komoly kihívásokat jeleztek. Kiderült, hogy a Wētā Workshop, a fejlesztésért felelős stúdió, tapasztalatlansággal, súlyos kommunikációs zavarokkal és belső elbocsátásokkal is megküzdött a projekt során. Ezek a belső feszültségek és problémák komolyan befolyásolhatták a játék minőségét és a fejlesztés ütemét, előrevetítve a nehéz startot.
Nem meglepő módon, az első kritikák is tükrözik a fejlesztési nehézségeket, és sajnos többnyire kedvezőtlen képet festenek a Tales of the Shire-ról. A vélemények gyakran említik a technikai hibákat, a monoton játékmenetet vagy éppen a hobbitok világának sekélyes ábrázolását, ami elmarad a várakozásoktól. Egy ilyen "cozy" életszimulátor esetében különösen fontos a hibátlan működés és a magával ragadó atmoszféra, melyet a belső gondok rombolhattak. Felmerül tehát a kérdés, hogy a fejlesztés "nehéz szülése" és az ebből fakadó gyenge kritikák ellenére vajon megéri-e mégis belemerülni a Megye hobbit világába. A játékosoknak érdemes alaposan átgondolniuk az első véleményeket, mielőtt belevágnak ebbe a potenciálisan problémás, de alapötletében ígéretes kalandba.