A Ubisoft Egyesült Királyságbeli ága friss jelentést tett közzé a brit Companies House-nak, amelyben a cég jövőbeli tervei mellett a jelenlegi játékpiaci helyzetről is beszámolt. Aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy a játékosok egyre kevesebb különböző címmel töltenek időt, ami alapjaiban változtatja meg az iparágat. Ez a paradigmaváltás különösen nehéz helyzetbe hozza az új, egyjátékos címeket, hiszen a kiadók számára egyre nagyobb kihívás, hogy játékaik kitűnjenek a tömegből. A jelentés rávilágít, hogy a tartósan népszerű, élő szolgáltatásos játékok dominanciája miatt a frissen megjelenő, történetközpontú alkotásoknak sokkal nehezebb megragadniuk a közönség figyelmét.
Ez a tendencia komoly kihívások elé állítja a játékfejlesztőket és kiadókat egyaránt, hiszen a hatalmas befektetések ellenére is bizonytalan a siker. A Ubisoft is kénytelen átgondolni hosszú távú stratégiáját, figyelembe véve, hogy a játékosok hűsége egyre inkább a már bevált, hosszú távon is tartalommal ellátott franchise-ok felé irányul. Az új IP-k vagy a hagyományos, egyjátékos élményt kínáló címek esetében sokkal nagyobb marketingbüdzsére és innovatív megoldásokra van szükség a figyelemfelkeltéshez. Elemzők szerint ez a trend hosszú távon konszolidációhoz vezethet a játékiparban, ahol csak a legnagyobb, legerősebb stúdiók engedhetik meg maguknak a kockázatosabb fejlesztéseket, míg a kisebb szereplőknek még inkább meg kell küzdeniük a túlélésért.

1 héttel ezelőtt
10

Angol (US) ·
Magyar (HU) ·