A Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 régóta várt megjelenése sajnos nem hozta el a remélt kereskedelmi sikert, ami komoly aggodalmat keltett a játékiparban. A kiadó, a Paradox Interactive, megerősítette, hogy a játék eladási számai messze elmaradtak a várakozásoktól, ami egy lassú és kifizetődhetetlen startot eredményezett. A vállalat, példás módon, teljes felelősséget vállal a kialakult helyzetért, és nem a fejlesztőket, a The Chinese Room csapatát hibáztatja a nagyjából 37 millió dolláros bevételkiesésért. Ez a jelentős pénzügyi veszteség súlyos csapást mér a Paradox Interactive pénztárcájára, és rávilágít a modern játékfejlesztés kockázataira. Az ilyen mértékű fiaskó általában hosszú távú stratégiai átgondolásra kényszeríti a kiadókat, különösen egy olyan ikonikus franchise esetében, mint a World of Darkness.
A Bloodlines 2 eladási adatainak fényében a Paradox Interactive intenzíven vizsgálja, milyen irányba lenne érdemes továbbvinni a népszerű World of Darkness univerzumot. Ez a stratégiai felülvizsgálat kulcsfontosságú lehet a franchise jövője szempontjából, hiszen a rajongók nagy elvárásokkal tekintenek minden új Vampire: The Masquerade címre. A kiadó valószínűleg mélyrehatóan elemzi majd a játékosok visszajelzéseit és a piaci trendeket, hogy elkerülje a hasonló fiaskókat a jövőben. Különösen fontos lesz eldönteni, hogy a következő projektek a hagyományos RPG vonalat követik-e, vagy merészebb, innovatívabb utakra tévednek a márkával. A World of Darkness világa hatalmas potenciállal rendelkezik, de a Bloodlines 2 esete megmutatta, hogy a rossz döntések komoly pénzügyi és presztízsveszteséget okozhatnak.

1 nappal ezelőtt
10

Angol (US) ·
Magyar (HU) ·